Kommer på saker hela tiden

I torsdags när gick hem från tjejernas träning slog det mig en sak. Att i augusti kommer jag inte ha med basket att göra. Första gången i aug på 19 år det händer, konstig känsla! För två år sen när jag själv lade av trodde jag det skulle vara samma sak, men så fick J mig att börja hjälpa till med tjejerna och det är verkligen ett val jag inte ångrar idag. Ett underbart gäng och varit riktigt kul att följt de i 2 år nu, de har gått så mycket framåt. Jag har lovat både tjejerna och mig själv att inte ta nått nytt lag i augusti. Jag ska ta tag i min egen träning på riktigt igen, känner att jag är motiverad och känner mig sugen på de. Sen också nytt jobb, ny stad, nya rutiner det kan räcka där i början ett tag.

19 långa år har det varit och 19 väldigt innehållsrika år också, klart det kommer kännas konstigt men ändå är det kanske dags att stänga boken ett tag. När själv slutade lira trodde jag att jag skulle sakna det mycket mera fast det gjorde jag inte ändå, jag var klar. Slutade med flaggan i topp och det kändes bra, på ett sätt känns det som jag gör det nu också. 

Samtidigt tror jag att jag på ett eller annat sätt kommer hålla på med basket igen inom en viss framtid men hur vet jag inte. 

Kör säsongen ut nu och ska försöka vara med på lite löpträning med tjejerna nu när de kör ute en gång i veckan av sina två pass. Vet dock att några dagar redan är förstörda av möten men något tisdagspass måste jag ju kunna vara med på.

Inte dags att summera tiden riktigt ännu, har fortfarande någon månad kvar till här med basketen.

 Detta kan jag sakna ibland! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0