Beslut!

Allting är klart, eller ja, allt utom lägenheten. Jag har sagt upp mig på jobbet och skrivit under mina nya anställningsbevis. Har gått ut med de till barn och föräldrar på jobbet och sagt de till tjejerna på basketen. Ja, så nu har de stora, men lätta bitarna fallit på plats och det riktiga äventyret börjar!?

Så nu är jag redo att berätta på riktigt, jag har bestämt mig! Jag ska flytta 62 mil härifrån ner till Malmö. Tankarna har varit många och de har funnits där väldigt länge på hur jag, men framförallt vi ska göra.

Resan har varit ganska lång men samtidigt har den gått fort ändå. Men mitt beslut att flytta har nog växt fram mer och mer och jag tror jag tog beslutet själv långt innan jag sa det högt. Som jag grubblade och grubblade på det, fram och tillbaka. Men sen så bestämde jag mig och då kändes det ganska naturligt. Egentligen ville jag bara säga det till alla, nu har jag bestämt mig! Ja det många kanske funderat på när det skulle ske, ska nu ske. Jag ska lämna Täby och min trygghet här för att flytta ner till Malmö för att finna tryggheten där hos min älskling! Självklart har jag en trygghet där men klart den inte är på samma sätt som jag har här hemma.

Sen kom den där dagen då jag hade fått ett jobb nere i Malmö och jag hade skrivit på papper och jag äntligen kunde säga det högt. Skönt att äntligen kunna säga det högt.

Innan när det var klart att jag skulle flytta men inte var riktigt officiellt än fanns det perioder jag bara ville säga till alla, jag ska FLYTTA TILL MALMÖ! Jag var ju så glad men kunde inte riktigt visa de för allting var ju inte riktigt klart med alla pusselbitarna nere i Malmö.

Just nu känns det jätte bra och spännande! Ganska skönt också när allting med lägenheten här blir klart, ska inte sälja nu på en gång utan försöka hyra ut den och det är på G iaf.

Ja, just nu känns allting jätte bra och ser fram emot sommaren, då det sker: Jag blir Malmöbo.


Kommentarer
Postat av: Katarzyna O

Hej Lena! Vad glad jag blev för din skull när jag läser detta! Jag har anat det men inte vågat att fråga. Tycker att du gör ett klukt beslut och jag önskar dig all lycka till med kärleken och det nya arbetet, stort kram från mig och Izabela. Kommer att sakna dig i Sthlm men det finns FB:-* /KO

2012-05-08 @ 22:46:00
Postat av: Lia

Kommer ju sakna dig massor! Men jag är jätteglad för din skull!:)

2012-05-08 @ 23:19:21
Postat av: Anette

Grattis till nytt jobb och kloka beslut. Lova att hälsa på Sthlm så ofta du kan. Kramar lillasyster Ahl

2012-05-09 @ 09:56:21
Postat av: Rigmor Lindgren

Och mycket välkommen är du. Blir trevligt att få dig som malmöbo.

2012-05-09 @ 17:03:57
Postat av: faster Ullis

Hej Lena!

Ojojoj, vad spännande! Stort grattis till dig och Tony som nu kan vara riktigt nära varandra. Ja, vad gör man inte för kärleken...Jag hoppas att Stefan och Lisbeth följer efter så småningom. Nu kanske vi får tillfälle att ses lite oftare!

Kram och grattis från hela familjen./Ullis

2012-05-09 @ 22:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0