En kväll i Lund

I fredags flög jag ner till ett Malmö där snön lyser med sin frånvaro. Blev en sen middag men lika god ändå och hjärtat fick en grapfruktefterrätt, förstår fortfarande inte hur han kan missat denna underbara frukt innan. Jag älskar Grapefrukt! 

Lördagen började med att hjärtat skulle spela fotboll och medans han gjorde de så åkte jag och Linda runt i Malmö och tittade på olika gamla historiska platser.

Kvällen bjöd på 30 års fest i Lund för Linda, hjärtat och mig. Först var det mingel och fördrink, jag som har så svårt för namn var glad om jag kom ihåg något nytt namn. Blev lite nervös när fick reda på att det var placeringslek som skulle bestämma platserna. Jag kände ju ingen, jo födelsedagsbarnet hade jag ju träffat innan och så Linda och Tony så klart men hur stor var chansen att skulle få sitta bredvid någon av de. Ganska liten kändes det som...Men hade turen att hamna nästan bredvid Tony och det var rätt skönt de. Sen hamna vi inte i samma lag under tävlingen som pågick under middagen men då hade man ju iaf börjat prata med de som satt runt omkring. 
Det bjöds på 3-rätters super god middag och dricka till de och sedan var det partaj. Jag hade valt päronsplit som favoritdrink och fick två stycken under kvällen och en hel del andra drinkar också. Vi som inte skulle bli sena blev hämtade av taxi R.L kl 04.00. Vilken underbar TAXI och vilken underbar kväll, helt enkelt en toppen kväll!  

Dagen efter mådde man som man förtjänade och jag var enligt hjärtat ganska ynklig större delen av dagen. Men han klagade inte när jag låg i hans knä och sov, det var så mysigt sa han. Fast kanske för jag var tyst och still då?!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0