Lukas <3

För ca 14 år sen gick våran älskade Labradortik Molly bort och det skulle gå ett år innan vi skaffade en ny hund. Gick drygt ett halvår innan vi hade en ny Labrador igen, denna gång en hane. I början av april var han född och fick av oss namnet Lukas. Mamma ville inte ha en sån stor hund, hihi tji fick hon. Lukas var ett muskelpaket på 40 kg, nä inte när han kom men växte till sig rätt snabbt.
Jag har varit arg på denna lilla skit ibland, han hitta på en massa strunt men i slutändan har jag alltid älskat honom.
För två år sen var han riktigt dålig och låg inne på Albano. Vi visste inte om han skulle komma hem, men under sin permission så repade han sig och visade oss att jag ska bli bra och det blev han igen. Det som troligen hade spökat var jordbakterier i ett sår i armbågen. Han tyckte inte om Albano alls. Skönt att han blev bra igen.
Men så nu senaste halvåret har han varit sämre igen. Inte armbågen utan med ryggen. Han har varit stel och trött. Kanske inte så konstigt då han var över 13 1/2 år. För ca 2 veckor sen hade mamma och pappa varit inne med Lukas på Albano, men de skulle avvakta ett par dagar. Men jag fick inse att jag skulle vara glad om han skulle komma ner till jul. Så blir det inte. Förra tisdagen var han tydligen jätte dålig och mamma och pappa åkte in med Lukas till Albano. Han kom inte hem igen. Han var lugn hela besöket och fick somna in. Tror att det var detta han ville när det väl skedde.
Kommer kännas väldigt tomt när mamma och pappa kommer ner till jul utan Lukas, men ännu mer tomt att komma hem till Täby igen och Lukas inte är där. Men om han mår bättre där han är nu så är jag glad för honom och glömmer aldrig de dryga 13 underbara åren vi fick tillsammans. Älskade Lukas <3


Kommentarer
Postat av: Emma

Styrkekramar!

2012-12-10 @ 20:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0