Basketlördag

Igår var jag uppe tidigt, strax efter 8 och solen lyste skönt ute och vad passar då bättre än att spendera dagen i en baskethall. Japp precis vad jag gjorde eller från strax innan 9 till strax innan 15. Så blev ett par timmar i hallen blev de. Tjejerna hade matcher i EB och totalt skulle båda lagen få spela 2 matcher var, så blev det inte riktigt för ena laget då det måste blivit nått knas då andra laget inte dök upp och sen inte nästa lag heller. Men löste sig bra tillslut ändå.

Men redan 9.15 spelade ena laget sin första match och efter lite vila även sin andra match. Vilken kämparglöd och vilja och va kul de var att se de spela och hur mycket de utvecklas hela tiden. Det har hänt massor bla med deras spelförståelse, kul! Sen måste jag ju även säga att jag var imponerad av en tjej i motståndarlaget som dessutom var ett år yngre, men vilken jäkla talang! Men en en gång är det bevisat en spelare kan inte göra laget, inte ens när de är i denna åldern.

Men när andra laget skulle spela sin första match fanns inga motståndare, men det löste sig så passa att de fick spela mot lite Täbykillar i samma ålder som precis spelat en match och hade lång tid till nästa. Beskedet mottogs med blandade miner av tjejerna men som de lyfte sig under matchens gång. Från att varit lite försiktiga i början så gav de verkligen allt i slutet. Det var tufft det var de, men imponerad av de för de gav aldrig upp.

Ja så spenderade man ännu en dag i en baskethall. När jag kom hem var jag trätt och somna på soffan och senare på kvällen bjöd mamma o pappa på middag. Det är ju alddrig fel ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0