Liseberg och Universeum

I Lördags var jag som jag tidigare avslöjat på Liseberg och i Söndags var vi på Universeum och ja blev en tur in på Liseberg då med.

Solen dök upp lite grann i Lördags fast ingen riktigt sommarhetta men hög fuktighet var det under dagen som lättade lite framåt kvällen. På Söndagen sen var det riktigt fint väder.

Vi som tänkte ta en massa kort på Liseberg, ja det sket sig. Men roligt hade vi och fyra till som vi var där med, de också från Malmö. Tyvärr var vi sex inte de enda där i Lördags, mindre folk på Söndagen när jag och Tony var där igen men då utan åkband.

Någon fick i sig lite för mycket och skämdes lite ;)


Våra vinster vi kom hem med i Lördags =)


På Universeum såg vi en massa häftiga djur och så hade de som en teknikavdelning, lite som tekniska museet riktigt bra var det faktiskt.

Det djuret som fastna mest i min skalle var nog denna lilla filur. Så liten men så giftig, 1 gram gift av denna kan döda 100 000 människor (jo sant guiden sa de)!!!


Söta små apor hoppa runt helt fritt i regnskogen, glad att inte grodorna gjorde de.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0