Nyårshelgen

Vilken underbar helg!

Planet började med att gå i tid ner till Malmö och väl framme blev jag upphämtad av Taxi L. När kom dit fick jag träffa sötis i uniform, inte illa ;) och efter middagen blev det paketutdelning. Fick så fina paket av söt och blev alldeles rörd. Kommer en liten bild lite längre ner i inlägget för er som missat de mobilinlägget.

Nyårsafton och var skönt att få sova ut. Efter en supergod räksmörgås till lunch var vi redo att bege oss mot Annarpsdal för att fira in det nya året, eller enligt inbjudan till nyårsfesten så var det år 1986. Ja jo kunde man se lite på brors kläder, men de jag reagerade på först när jag såg honom var Har du sidbena?! (brukar inte ha någon bena alls). Magnus o Lina hade nyårsfest och det var inte mycket man såg på vägen dit kan jag berätta, det var vitt vitt och vitt. Det var dimma och massa snöhögar på sidorna på vägen, funderade ett tag på om jag var i Norrland?! 
Väl framme så delegerade kökschefen (Magnus) ut arbetsuppgifter till de frivilliga som kommit dit tidigare. Jag och Tony fick göra svampstuvningen, fast måste erkänna det var mest Tony ;) Tony fick lite senare på kvällen även ansvara för köttet och detta blev mycket uppskattat. Kvällen bestod av Super god mat med både förtugg, förrätt, varmrätt och efterrätt. Efterrätten intogs under andra delen av musik frågeleken (som mitt lag vann) som var efter tolvslaget. Tolvslaget firades ute men det var inte mycket mer än så vi var ute heller. Det blåste JÄTTE mycket och mitt ute på landet på en gård så finns inte mycket som ger lä. Såg lite raketer och skålade in nya året och sen gick vi frusna in. Kvällen fortsatte med Chitt Chatt och mitt lag vann igen =) Den röda tråden var VI (vi på festen) och även om de var lite långsökt ibland så gillade jag iden. Sen fortsatte kvällen framåt småtimmarna men vid 4-tiden var det rätt skönt att krypa ner under ett täcke och sova lite.

Nyårsdagen gick i seghetens tecken, ja när vi kommit hem blev det inte mycket gjort men behöver man inte göra en sån där dag heller.

På söndagen fick vi lite roliga saker gjorda. Vi bokade hotell till Göteborgsresan och har börjat spana på vår resa som vi ska göra. På söndagen fick jag även en julklapp av hans syster, gulligt och man tackar och bugar ska se till att den används. Sen fick jag även paket av hela hans familj och mormor och när vi är i Turkiet ska jag få bada med delfiner, COOLT! Tackar för den paketen också så jätte mycket. 

Sen blev det iväg till flygplatsen och ja nu var planet 30 min försenat så blev en fika på flygplatsen innan jag åkte hem. 

Har haft en helt underbar helg nere i Skåneland!  

Mina underbara paket från söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0