Julafton

Så var julafton till ändå och ännu en dag har gått. Julafton var så där mysig som den ska vara. Firade som vanligt hemma hos mamma och pappa med släkten från mammas sida. I år var vi 9 st och hur kan det vara så svårt att hitta rätt plats vid bordet då?! Ändå blev det fel och trots mina och Pysens protester så blev det inte som vi ville. Pysen konstaterade att julafton var förstörd! Men det där hör till ändå, precis som det där med vilken snapsvisa vi ska sjunga, när ska klapparna delas ut, diskussionerna kring grötrim, vem som har mandeln mm. En sak som är säker är att inte jag som gömmer den iaf jag får nämligen aldrig mandeln!

Hade en jätte bra julafton och den innehöll precis allt man kunde önska. Skulle vara avsaknaden av bror och Lina och att jag inte fick träffa hjärtat, men inte många dagar kvar nu till jag får träffa de allihopa.

Tomten kom också på besök eller den hade skickat ut en hjälpreda i form av Pysen som fixade det super!


Lilla klapphögen...

Julbord, den kalla delen

Klart Lukas skulel få julklapp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0