En liten lista om julen

Gör som många andra säkert redan gjort och publicerar en jullista. Ja lite skoj och ganska enkelt att göra så här kommer den. 

                                       Pepparkakor - Lussebullar (går ju inte att välja egentligen!)
Ischoklad - Marsipan (skulle säga knäck)
Köttbullar - Prinskorv (mammas egna)
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill (inget)
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej (leverpastej)
Glögg - Julmust
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Ge -
Hemma - Borta (men familjen och nära och kära är det viktiga)
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss (kan inte avgöra, inte sett någon av de)
Chokladkalender - Paketkalender
(fick min första vid 28 års ålder med har egentligen aldig haft chokladkalender heller så)
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst



Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Ska vara hemma med mamma, pappa och Lukas och så kommer min morbror och fru och hund och deras tre barn och ena har nog med sig sin man (tror jag iaf)

Vad önskar du dig i julklapp?
Sagt att önskar min lite allt möjligt kul. Allt från glassmaskin till pjamsbyxor och strumpor. Brukar säga nått kul som jag behöver men inte vet att jag behöver.

Vilken scen är bäst ur Kalles
Jul klockan 15 på julafton?
Tomteverkstaden

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Japp. Får vara tillsammans med nära och kära.

Har du firat jul utomlands någongång?
Nej! En gång i Stöten men bara mamma och pappa och Lukas, nästan som utomlands ju. Bästa är med familj och släkt!

Vilket jullåt är den bästa?
Finns för många att välja mellan.

Vilken julfilm är den bästa?
Skulle vara Hook! Såg alltid den dagen efter julafton eller när den gick innan.

Har du varit Lucia någongång?
På dagis.

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Alla jular är väldigt speciella på olika sätt, jag älskar julen. Men ett speciellt minne är när vi firade jul nere hos mormor i Malmö och jag ser tomten från fönstret gå nere på gatan med lykta och allt. Dock det enda jag minns men klart tomten finns ;)

Jag lånade listan härifrån!

Kommentarer
Postat av: Annana

Kul att läsa din lista :} God jul fina du!

2011-12-23 @ 23:41:01
URL: http://madeinjapan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0