Skåne tur och retur över helgen i bil!

Började med att det tog knappa 2 timmar till Södertälje med bil pga av att det var kö. Slutade med mörkerkörning genom hela Skåne och vi var framme i Oxie strax efter midnatt. Där blev jag avsläppt och mamma och pappa hade en liten bit kvar till Trelleborg där de skulle sova (hos Magnus och Lina). I Oxie fick jag en räksmörgås när jag kom fram, sicken lyx! och betydligt godare än maten på Gyllene Måsen (haha, skrattar för mig själv varje gång). Fick även ett super fint armband av Tonys föräldrar från deras resa till Paris. Tack så jätte mycket! (kunde dock inte ta något kort nu, det blev inge bra, nytt försök senare)

Lördagen firades Lina som fyller 30 år idag (söndag). det med bullkalas och ja som ni såg på mobilinlägg från lördagen var det många sorters olika saker att välja på och då hade jag inte med de två olika sorters tårtorna hon gjort. Till middag lite senare blev det Lasagne gjord på cornfärs. Riktigt god! 

Söndagen var det upp tidigt då vi var på Dormy strax efter 10.00 för att kolla på golfklubbor. När vi kom dit och skulle parkera bilen var det kö in i varuhuset. Så inte bara vi som skulle vara där när de öppna, när vi gick över parkeringen mötte vi folk med klubbor som kom ut. De har säkert hängt på låset och vetat exakt vad de ville ha. Vi kom därifrån med en klubba och lite bollar. 

Blev en tur ut till Limham (stavas de så?) och där besökte vi mormors grav och satte en fin blomma och när vi var ute så kom det en störtskur så besöket blev ganska kort. 

Blev även med ett besök en av de två golfklubbar Tony fixat medlemskap på och det blir nog super det där, jag tror på de.  

Ja det var ungefär det vi hann med innan mamma och pappa kom vid 12.30 och det blev 65 mil tillbaka till Täby igen med bil, denna resa dock utan köer.

Hoppas du vet hur mycket jag älskade dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0