Tittade på basketkval igår

Igår var jag och mamma och tittade på basketmatch i Järfälla. Järfälla spelade mot Arvika och en av några matcher i kvalet till Damligan. Av matchens inledning kan jag inte säga att jag blev direkt imponerad av något av lagen. Slarv och enkla misstag av båda lagen. Järfälla tog en ledning på 4-0 (inte så stor men) och sen fick Arvika göra massa mål. Men Järfälla kom ikapp och ledde med något poäng i halvlek. De var lite upp och ner vilka som ledde och men Järfälla hade nog lite mera övertag. När det återstod några minuter kvar av matchen så ledde Järfälla med ca 10 poäng och när matchen slutade hade de ryckt till en 20 poängsseger.

Kan nog säga att Järfälla ändå var värd denna seger! Får se om kan komma iväg på någon mer kvalmatch för de var kul att kolla. Om jag blev sugen själv, nää inte direkt. Visst på ett sätt men på ett sätt inte. Skulle jag vilja spela skulle de vara i ett ettanlag men samtidigt har jag inte den orken att jag skulle vilja pendla någonstans för att spela. Den tiden lägger jag hellre på annat just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0