Stolt över mig själv!

Det var inte länge sedan jag och pappa satt och diskuterade min sprutfobi. Ja jo lite är det något man skrämmer upp sig för själv men jag tycker inte om sprutor så är det helt enkelt. Inte sprutor och inte stickor, när jag var liten tog mamma ut en sticka och jag gick och spydde efteråt. Ja jag har mina skäl att inte gilla sprutor, inte bara detta...

Ja men nu var det där med sprutor. Idag skulle jag ta bort två leverfläckar som kliar, doktorn tyckte för övrigt de såg fina ut och trodde inte var några problem alls, men iaf. Ja och så var det där med bedövning?! När kommer in på rummet ser jag hur han håller på med en spruta och sväljer ner en klump. Sen gick det faktiskt riktigt bra, tror eller ej. Nu är jag mest nervös hur jag ska få bedövning när jag ska ta bort en på halsen och en mellan ögonen på fredag. 


När sprutan var klar och han väntade lite frågade systern mig säkert två gånger om jag mådde bra och om de gick bra, hon var så gullig och det var skönt att hon var där. När han väl började skära i mig så frågade hon återigen om det gick bra, undrar om jag var blek i ansiktet? men sa att det kändes inget och jag mest var nervös för sprutan. ett stygn blev det också på midjan men armen kom undan med ett plåster. Så om 10 dagar ska jag tillbaka och plocka bort stygnet. 

Så även om steget inte var så stort för mänskligheten var detta ett stort steg för mig. Vara helt omedveten om att jag var tvungen att ta spruta och sen klara av det ändå helt ok. men som sagt nu är jag mest nervös över fredag och då ska jag gå halva dagen innan det är gjort. 

Blev tyvärr inget EL-pass eller pass på gymmet för mig idag, får vänta tills har läkt någon dag iaf.  

Kommentarer
Postat av: Lia

Duktiga Lena:)

Be om att få lustgas nästa gång innan de lägger bedövningen:) Borde du kunna få ju.

2011-04-13 @ 18:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0