Jag överlevde

Det tog 20 min och jag överlevde... Var tokigt nervös innan jag gick in i rummet och hörde hur det surrade runtomkring när jag gick där i koridoren och fick rysningar bara av de. Satte mig ner i stolen och de började med att ta bilder och kände mig lite lugnare för han som jag fick träffa idag var lugn. Tog lite bilder och sedan vänta på dommen, men han sa att det såg bra ut och jag kunde pusta ut. Sen skulle han bara kolla lite och detta gick förvånandsvärt smärtsamt också och fick höra ja men du bör använda tråden en gång per dag. Sen kom det värsta när han säger jag ska bara ta bort lite tandsten.... Åhh jag rös till när han sänkte ner stolen och det ilade i framtanden och han slutade och frågade om det ilade... Ja fick jag fram och nästan så tårarna kröp fram också, men klarade mig.

Jag bara HATAR tandläkaren men har gjort mitt nu och varit duktig och varit där. Hade en ny tandläkare idag och var verkligen super nöjd. Inte bara för att han sa att jag hade fina tänder och inte behövde komma till en tandläkare nästa gång (om 1½år) utan bara en tandhygenist eller tandsköterska, ja vad de nu heter. Utan också för att han var lugn och det gjorde liksom inte så ont. Men får fortfarande ilningar och rysningar från ljudet när han satte igång saken han skulle ta bort tandsten med och då tog han bara lite på framtänderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0