Vilken dag och vilken kväll!

Började tisdagen med att att ta ett dopp i sjön med mamma. Solen lyste och värmde upp allt som fanns att värma. sen bar det iväg till golfklubben och blev en del kära återseenden, många kramar blev de.
Ja som tidigare skrev så var det kanonstart kl 13.00 på krögarcuppen igår. Solen stekte och allas humör var på topp! Jag är faktiskt ganska nöjd med mitt spel eller det var 3 hål som var tråkiga men men... Solen stekte verkligenoch på hål 7 tog jag upp paraplyet en stund, men då det visade sig vara en bromsmagnet så tog jag ned de när jag kom till hål 10. Efter knappt 4 timmar var det skönt att få sätta sig och ta en kall Cola, men inte lika skönt som det var att ta sig den kalla duschen efter ett tag ute i solen.

Hem och byta om och på med sommarklänningen ;) nu väntades det grillafton. Alltid lika gott och det fanns grillade räkor, grillad lax, grillat kött, bakad potatis, sallad, såser ja allt var super gott. Ja och till maten blev det så klart en kall öl.
Efter prisutdelning, ja jag kom 3a och fick en dagens lunch i restaurangen, då blev det den traditionsenliga tävlingen. längsta drive och närmast hål. Längsta drive gick inte så bra...trots att jag redan lovat bort skumpan, ooops! Hahah men som grodan sa så kanske det inte är så bra att vara kaxig innan haha. Men det gick ju bra för mamma och hon sa ju Lena har ju redan lovat bort skumpan på fredag. För mig gick det bättre i närmast hål där jag fick en flaska vin i pris. Kvällen fortsatte i skrattens och värmens tecken. Solen lyste klart och värmde underbart och vi satt ute till strax efter 23 tiden då vi begav oss hemmåt. 

Tack alla för en underbar kväll! 

Idag steker solen lika skönt men jag ska ligga hemma och jobba på brännan ;)  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0