Degat i soffan...

Prison break seasong 3 det är vad jag har roat mig med nästan hela dagen eller större delar av e.m. Hade satt klockan på ringning 7.30 så skulle kunna ringa ang en tid dill doktorn. När de ringde tillbaka timmen senare hade jag flyt och fick en tid kl 9.00 perfekt jag har bara 5 min ner. Kommer ner och får reda på att de bokat in mig till en läkare som inte är där. Hur kan man göra så?? Kollar man inte upp att de är där innan man bokar patienter till de? Fick i alla fall en tid 9.15. Hade vägrat gå hem igen faktiskt! Sen var det lite strul där fram och tillbaka och när fick provsvaren vad det var och pencilin skulle skrivas ut så kunde hon inte göra de, utan annan läkare fick göra de. Men sen när jag väl kom till apoteket så fanns de två recept där och väntade på mig, men olika stora doser?! Jag fick den större dosen och ska nu knapra 3 tabletter om dagen i 10 dagar mot Streptokocker (hur de nu stavas?). Inte de lättaste att svälja de kan jag berätta när halsen är så liten...

Jaja blir hemma tisdag och onsdag också och hoppas kunna jobba och ev träna lite lätt på torsdag. Bara halsontet försvinner, fast är ju inte så mycket mest svullen i halsen. Febern går upp och ner under dagen dock inga höga toppar. Tackar för de visserligen.

Är så sugen på nått gott, men vad kan de vara de ända jag kan tänka mig pga halsen är glass som jag inte har hemma. Annars har jag faktiskt fått i mig lite varm blåbärsoppa till frukost, några tortelini till lunch och en halv bit lax och lite bulgur till middag. Bra jobbat tycker jag!

Nu tillbaka till soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0