Baskettankar

Insett att det var ganska länge sen jag skrev nått om basketen. Innan handlade ganska mycket här om i min lilla blogg om basket och basket. Från första början var ju tanken att jag skulle blogga om hur det var utanför basketen när jag skulle rehaba mitt korsband som var av. Men sen när det inte var av eller 20 % är av men det funkar att spela med de 80 % som är kvar så blev det inte så. Fast ändå så var det mycket i början som handlade om basket. Tränar nog lika mycket basket nu och coachar även och coachar nog mera nu än gjorde från början (ja det gör jag för när börja blogga hade jag inge lag). Kanske därför blivit mindre tid att blogga basket?!
Nää tror helt enkelt att jag har fått ett annat perspektiv på basketen och även om den betyder massor för mig fortfarande och jag verkligen tycker om mina tjejer jag tränar så är det på ett annat sätt nu. Tror på ett possitivt sätt jag har gjort en förändring.
Bsket har varit med i mitt liv i nästan 17 år och varit en stor sak i massor av de åren. Klart att det kommer till en förändring men det är väl sedan hur man tar förändringen som påverkar livet.

Iår spelar vi åter igen i basketettan Norra och jag kunde inte vara gladare för de. Hade vi varit kvar i div 2 hade jag med största sannorlikhet inte spelat basket idag, det där kan jag bara spekulera i visserligen men som det känns så hade det varit så.

Ja vi spelar som sagt i basketettan och även om vi förlorat alla matchen denna säsong så tycker jag inte att vi är så dåliga som resultatet speglar. Vi behöver bara få det att lossna lite och få självförtroendet och lite flyt på våran sida. Jag är en otroligt tävlingsmänniska och alla som känner mig vet hur mycket jag HATAR att förlora. Hur jag överlevt denna säsong hittills vet jag knappt själv, eller jo för jag har fått en anann syn på basket. Basket är inte allt, men det är en stor del av min fritid! Låter som jag kanske inte bryr mig om resultatet och tror ni de känner ni mig inte för de gör jag, tro mig.

Vill bara avsluta med att säga att jag spelar i ett underbart lag och tränar ett underbart lag och allt detta får mig att fortfarande känna glädje och motivation att gå ner till träningen och tycka det är så himla kul att träna och spela matcher!

Kommentarer
Postat av: T I N A *fotoblogg*

fin blogg ! :D

2010-01-08 @ 13:24:26
URL: http://thegreengirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0