Fotboll och egen kräftskiva

I lördags hade vi jag och T våran egen lilla kräftskiva. Hela f.m gick dock åt att leta fram ett ställe som visade Malmö-Gefle matchen och roligaste samtalet var till en pub inne i gamla stan där det på hemsidan stod att de visade allsvenska matchen och i då synnerhet Elfsborgs hemma matcher.
T - Hej kommer ni visa Malmö-Gefle idag?
Han som svarar - Nej men jag kommer visa den på pubben brevid.
T - Okej tack
Hahah nej vadå men jag kommer visa den i pubben brevid, alltså ägde han båda ställena. After som det stället heter var tydligen ett ställe Malmöfans brukade vara på. Fast för oss blev det ändå Tegelbruket då vi hade gått förbi på väg och handla och frågat om de skulle visa matchen, trots att AIK spelade samtidigt. Jo men de skulle de göra och se när vi satt där så kommer det en till och säger, jaha så det finns likasinnade här. Han var också ett Malmöfan. Dock blev ju matchen ganska kort då den bröts efter 45 min pga regn.  

På kvällen blev det kräftor och till de lite aioli som vi T hade gjort, jo jag ringlade ju i oljan ;), det blev paj, bröd och ja liten nubbe (provisorisk sådan) och juste en sallad av tomat, avokado, balsamvinäger och olja toppad med solrosfrön riktigt gott.

Kräftorna blev de DN tipsat om i en artikel ICA handlarnas jättekräftor och vi hade lyckan att få 22 st i paketet. (stod 17-22st) Kan bara hålla med de som skrivit i DN för dessa var riktigt goda de får topp betyg av mig också.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för tipset!

2010-08-17 @ 08:27:38
URL: http://donsueco.blogg.se/
Postat av: Carpediemdamen

nämen, vilka fina underlägg då ;)

2010-08-17 @ 18:19:09
URL: http://carpediemdamen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0