Vinst med 60-50

Ja vad ska man säga vi vinner och tjejerna gör ännu en stabil och bra instats. Men jag höll på att bli bra rädd innan matchen då jag trodde att vi kanske inte ens skulle få spela matchen för att jag inte hade protokoll med mig. Shit hur hade man förklarat de för tjejerna!? För tydligen är det så att de lag som står som hemmalag ska ha med sig protokoll, tur att vi inte är hemma lag imorgon. Ja att vi skulle stå för sek viste jag, men att det ingick protokoll i de hade jag ingen aning om. Men men det löste sig bra även om jag var lite nervös där ett tag, tänkte hur lång tid tar det fram o tillbaka till Tibble?

När ser deras spelare kan jag bara konstatera att de är fler än oss, ja kanske inte så konstigt då vi var 6 stycken... Men de var också längre än oss och verkade sätta de flesta skott de sköt nära, det var så mycket jag såg. Men vi rivstartar och gör 14-0 på de. Vinner första med ca 10 poäng och känns som vi har ett litet grapp om matchen även efter andra perioden. Tjejerna själv snackar om att lugna ner spelet och inte gå in i deras spel och hur de ska lösa deras press. Vi vinner även tredje perioden men förlorar fjärde, men vinner ändå med 60-50 och kan inte annat än vara stolt över hur tjejerna genomför matchen. Vi leder med som mest med 20 p och med som minst i andra halvlek med 7 poäng tror jag.

Imorgon möter vi Alvik 95, ingen aning om vad de är för lag mer än att de är dommarens lag tydligen. Han sa imorgon får ni det tufft då möter ni mina tjejer. Ska bli intressant imorgon. 12.30 spelar tjejerna kvartsfinal i Lions Cup. Tyvärr var de inte kvalifiserade att spela Mitt i Cuppens slutspel då de fick spela i helt fel serie iår. Men men nu ser vi till att vinna imorgon istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0