Så var vi tyvärr ute

Japp så var vi tyvärr ute ur Lions med tjejerna, vi förlorade idag mot Alvik och även om det var jämt större delar av matchen blev det förlust med 20 p. Men det var mycket för att de skulle försöka ta ikapp 10 underläge sista 2 min och då rasa det åt andra hållet. Tyvärr så blir det så ibland. Men jag är över det hela stora nöjd med matchen och idag visade de upp att de kan spela zoonförsvar riktigt bra också, kul att se speciellt eftersom vi typ aldrig har tränat på de. Men det är bra facit inför Göteborg.
Dock är jag lite upprörd på hur de har "lottat" Lions. Vi vinner våran serie helt överlägset för förbundet placerat oss i fel division och därför vi får spela Lions. Det är helt ok vi hade ju chansen att vinna helt klart. Så blir det gruppspel där först med 3 matcher och vi krossar motståndet och i går vinner vi med 10 p i åttondelen helt ok. Men så idag får vi möta Alvik som är ett bra lag och jag tippar på vinner Lions nu, vi borde mött de i final. I en kvartsfinal efter oss möts två lag som vi krossat i grundserien i Lions och även vunit mot i serien. Jag är iaf nöjd med att vi spelar en bra match och kul att få möta lite motstånd för en gång skull fakiskt. Vi har inte mött riktigt tufft motstånd under hela serien egentligen utan vunnit med för mycket varje match. Jo Täby basket Cup mötte vi tufft motstånd.
Vi skulle spelat i div 2 och kanske kunnat vunnit några matcher och förlorat några inte som iår i div 3 och krossat de flesta lag. Men detta kan vi bara tacka förbundet för, de gjorde nått knas och la oss i fel serie.

Ja ja kan inte grämja sig över detta något mera, nu kan vi bara se fram emot Göteborg! Då blir det tufft motstånd då vi lirar i u18 serie, får visserligen hjälp av 2 u18 spelare o 2 u17 spelare men ändå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0