Påsken närmar sig sitt slut

Japp så var påsken nästan slut då, imoron är det tillbaka till jobbet igen som vanligt. Har haft fyra dagar av välförtjänt ledighet och det har hänt grejer kan jag lova! Brunnsviken runt, vänners land, stugan i Gottröra, påskägg, trevliga överraskningar, trevliga samtal ja mycket har hänt.

Påskafton spenderade jag med familjen N.... och några av deras grannar ute på deras landställe i skogen. En bit från Brottby var vi där det både fanns många hundar, snö, basketkorgar, fotbollar, bandyklubbor och vargar! Hämtade upp F och J på vägen och tur var nog de så jag hittade, även om F sa snart ska vi svänga NU!! Hahah bra vägbeskrivare.
 
Började e.m framför brasan ute i snön i bara t-shirt och det var jätte skönt väder, fick även äran att vara med och leta påskägg. Sen drog tävlingen igång. Fotbolls- och bandygolf. Det var jätte roligt men blev efter ett tag lite kallt om fötterna då det var ganska mycket snö på vissa ställen. Resultatet kunde knappt bli jämnare då det blev delad första plats på två lag och tredje laget bara 1 slag efter. 

Efter tävlingen blev det grillning av mat och efterrätt ute och det var verkligen supersmarrigt! Efter några timmar framför brasan gick vi vidare in och där blev det Buzz och Party Alias. Kom fram till att geografi inte var min starka sida då jag skulle förklara ordet florens och sa att det låg i typ Frankrike.


Tack för en supertrevlig kväll. Kom upp ganska tidigt på söndagen runt 10 vakna vi iaf men oj vad tiden gick fort när vi snacka och helt plötsligt var hon nästan 11.30 och jag och N kom på att lite frukost skulle nog smaka. Eter frukosten blev det en härlig promenad i solen och sedan var det dags för mig att dra vidare till stugan i Gottröra där jag spenderade resten av påsken. Ytterligare en promenad och underbar middag av pappa och mamma så somnade man gott på kvällen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0