Avsked ska göras korta!

För ett tag sen kom jag hem från en av mina barndomsvänner och även en av mina absolut bästa vänner. Finns alltid där i vått och torrt! Nu reser hon till Australien imorgon och stannar där för studier 1 år sen efter de vet hon nog inte ens själv vad som händer. Jag har planer på att besöka henne, en av mina stora drömmar är ju faktiskt att åka till Australien.

Kan bara konstatera att avsked ska hållas korta. Avslutade kvällen med en bamse kram och då kändes det liksom som att vi ses snart igen. Men det kommer vi göra också för vet att tiden kommer gå fort. Sen när kom ner i bilen slog de mig hur länge hon egentligen är borta, att vi inte alls kan ses nästa vecka eller om en månad. Men jag vet att oavsett vad som händer så kommer det att vara som igår vi sågs.

Vad ska jag säga, detta läste jag på hennes blogg när jag kommit hem....
För bara en stund sedan lämnade min barndomskamrat lägenheten med en bamsekram. Jag vet att oavsett var i världen vi befinner oss kan vi ta upp snacket när som helst. Det kan gå dagar, veckor, månader....vi pratar precis som om det var igår. Vi har gjort det förr och det kommer förhoppningsvis fortsätta så livet ut, vilket jag verkligen uppskattar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0