Premiären avklarad....

Dagen efter seriepremiären

Det känns som jag blivit överkörd av ett tåg i 180km/h.
Kroppen är helt slut, varenda muskel är helt slutkörd, rösten är lite hesare än vanligt nu i hösttider – ändå är det inte jag som spelat matchen.
Jag stod på sidan och såg oss bli nermalda i en köttkvarn – sakta men säkert. Till slut var det bara 6 friska tappra tjejer, som kunde slutföra matchen.


Detta är våran coachs egna ord efetr matchen (från våran hemsida) Jag kan dock bara hålla med honom speciellt om första meningen. 

Nu kommer mina tankar och reflektioner efter matchen.

Siffrorna 48-72 säger väl en hel den... Ja vi var överkörda helt enkelt, men finns inte att säga och titta på periodsiffrorna 14-18, 13-25, 9-15, 12-14 så ser man att det kunde ju varit jämt ändå. Men rinner iväg i andra och lite i tredje och efter de så orkar vi inte ta tag i det.

Efter matchen i omklädningsrummet pratar vi mycket om vad det kan bero på att vi verkligen presterar så långt under vårat max (som jag verkligen tycker vi gör idag). Funderingarna är många, för lång uppvärmning, dålig musik (kom inte upp men jag tänkte tanken), folk som var sjuka och saknades, halvkrassliga spelare, Petra som gör sig illa efter ett par minuter. Ja det som kunde påverkat mest är väl att Petra gör sig illa och uch svaret där är inge kul :( vi behöver verkligen Petra under säsongen och att hon nu är borta är sååå tråkigt. Vi har ju inte direkt många långa långa spelare i vårat lag.
Men egentligen kan vi inte ens skylla på någon av de sakerna som tog upp efter matchen. Vi bara var inte bra, fast så kan man ju inte säga. Nää men vi tog tag i det som lag för sent. Värsta men det mest possitiva är ju att vi kan ju såååå mycket bättre. 

Önskar nu alla stort LYCKA TILL PÅ LÖRDAG! Själv ska jag på min brors bröllop så missar tyvärr matchen. Hade så gärna spelat men svårt att vara i Trelleborg samtidigt osm ska vara i Skåne. 

Läste sms efter matchen om fråga om gärna en lag och en eget resultat. Bra sms, fick mig att tänka till lite på min egen match. Klart är jag skit besviken men kan ändå se ljusa sidor.
* Glad att jag lyckades lacka till lite tillslut.
* När jag hörde deras coach säga åt min försvarare att nolla mig i andra halvlek tänkte jag så fel du ska få. Hahah jag fick rätt! =)
* Tog 12 returer, 6 offensiva och 6 defensiva det var inte igår...
* Poängen är inte allt och visar egentligen inte hur man spelat men skrapade ändå ihop 17 pinnar...
* Idag fick jag samtal som blev riktigt glad över. =)
* KLart man blir glad när man får läsa detta: Matchens lirare: Lena 17p och 12 returer på 33 minuter är väl ok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0