En helg i Eskilstuna

Hemma igen från Eskilstuna med laget. Kom hem för ett par timmar sen och redan hunnit tvätta både det röd och det vita matchstället och nu ligger lite fler kläder i tvätten och ska snart i i torktumlaren. Blir lite stolt över mig själv att jag lyckats ta hand om den redan. Även hunnit med att ta en lite middagslur och det var så underbart. Nu sitter jag och funderar på hur jag ska göra med mat. Ska jag göra det enkelt för mig eller?

Under helgen har vi fått dressa om 3 gånger i matchställ och en gång i träningsställ.

På fredagen mötte vi Telge. Första matchen på säsongen är alltid första matchen och vi gjorde en helt klart mycket bättre match än förra året. Med tanke på att vi gått igenom vårat anfall typ en träning så ser det ändå just ut. Vi kan verkligen slå Telge i serien. 

Sovmorgon lördag och efter en sen frukost mötte vi Karlstad.
Ett tuffare lag än Telge och trots att det blev ytterligare en förlust så ser det ljusare ut. Hem och äta lunch och sedan lite teori, laget pratade regler och målsättningar. På kvällen (17.30-19.00) var det träning. Genomgång av anfallet och mycket skott och lite lättare fys. Skönt att få skjuta av sig men det gick verkligen kass när skulle skjuta, ett tag trodde jag nästan jag skulle börja gråta på riktigt.... Men nää men hur kul är det när man skjutit 25 skott och inte satt ett enda. Även om coach kommer och säger jag struntar i om du missat 100 skott och gör det igen det som räknas är de du sätter därimellan. Men känsla till mitt skott måste jag hitta igen, den har jag tappat någonstans...

Söndag och morgonmatch mot Eskilstuna. Vi börjar klockrent och gör 7-0. Sen tyvätt så tappar vi för enkla misstag i andra perioden. I sista håller vi de på 4 poäng i nästan 9 min men inför sista 2 min så leder de med 6-10 poäng och tyvärr rinner bollen inte vårt håll.

Trots tre försluster denna helg så har vi visat för oss själva att vi kan ju lira bra basket. Denna helg har varit jätte rolig och det känns verkligen bra med laget och tränare nu. Känslan är att vi i laget tror på detta och att vi ska klara oss i ettan och hoppas nu att klubben tror lika mycket på oss och att vi får alla förutsättningar för att genomföra de.

Beskriver laget med ett ord:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0