Underbara onsdag

Kom ingen överaskning till jobbet idag...kanske bra för hade nog skrämmt upp en liten plutt lite väl kanske... men den kommen förhoppningsvis efter sin semester om 2 veckor.
När jag cykla till jobbet började jag med att nästan köra om kull för jag halka på isen, tanken slog mig måste köpa en tunn tunn mössa så kan ha hjälm på mig nu också även om kallt. Kanske ännu viktigare nu när det är halt ute. Vill kunna cykla så länge som möjligt spar ju ändå lite ganska många kronor på de varje månad. Lagom när kommer till jobbet börjar det snöa. Barnen som var där var helt överlyckliga och inte kunde jag få göra de besvikna att säga näää ni kommer inte kunna göra snögubbar eller kasta snöbollar på marken. Jag sa bara vi får se när vi går ut om snön är kvar.

Efter jobbet så hämtade mamam upp mig hemma och vi skulle in till stan för att köpa basketskor. Dock kom vi inte längre än till Solna, där var det nästan tok stopp och vi skulle förmodligen inte alls hinna in till stan, vi körde en sväng inom Solna Centrum och nää hittade inga skor där heller. :( Ska nog beställa skor ändå från nätet. 

Kom hem bytte om och begav mig lite motvilligt till Tibble och badet. Att simma är skönt eller mest efteråt och så var det verkligen idag. Simmade 1 km = 40 vänder i bassängen = segt. Det var ganska mycket folk, men det hade funkat om det inte hade varit för de där macho grabbarna som skulle ta upp hela längden för de skulle träna bland motionssimmarna. 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0