Små saker som gör en glad

Igår så vaknade jag till på soffan vid 18.40 och insåg att min 5 min power nap mer blev 30-40 min utdragen power nap. Han tänka både jag struntar i middag och nää jag vill ha mat måst ju äta. Tur att man bor nära centrum säger jag bara, jag var nere på Metro ca 18.50 och in snabbt och handla det jag skulle ha och så hade de inte tacoost som ville ha så springer upp på Hemköp och in några minuter innan stängningsdags och när kommer fram till kassan inser jag att jag har ungefär 1 min på mig att plocka lite godis om jag ville ha de. Men med händerna fulla var det inte det lättaste att göra. Jag tar den enkla vägen ut och går runt lösgodiset och kommer fram till påsgodis och plockar en påse med lite blandat, ja och lite var nog ordet för mycket godis i påsen var det inte men jag blev nöjd. 

Till dagens små glädjespridare måste nog ändå vara samtalet som jag fick idag. Ligger i soffan och gör ingenting då telefonen ringer med ett nummer jag inte känner igen. Svarar och hör ju vem det är i telefon, en vän som var tok länge sen jag pratade med. Hade ett trevligt uppdaterande samtal och skönt att få reflektera av lite saker som har behövts också. Skönt att höra att inte bara jag som tänkt i samma banor om saker och ting.  

Ja ibland är det så lite som gör en så glad =)

Nu ska vi se om städning kan göra mig glad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0