Mörkt när jag gick och när jag kom hem

06.12 traska jag ut genom dörren och klev in i hissen för att åka ner 15 trappor. Småsprang/gick till Tibble för att ta bussen. På vägen upptäcker jag att jag är ju inte så trött konstigt men det kommer väl om en timme eller nått och ja det kan man säga att det gjorde. Var så trött innan lunch och sen även vid 14.30 tiden jag kunde knappt hålla ögonen öppna och det var inte bara jag som var så trött. Såg faktiskt de som slumra till... Men sen vid 16.20 var man ganska (jätte) lycklig att man fick åka hem 40 min tidigare än planerat. Var så skönt att komma hem vid 17.45 och bara inte göra nått.

Men varför gå upp så tidigt och komma hem så sent? Jag som har valt att jobba i Täby för att slippa dessa resor ju. Men så idag var det utbildningsdag och skulle vara inne på Stora Essingel mellan 08.00-17.00 för att lyssna på lite saker, bla nya läroplanen för förskolan (blev dock mycket kortare eftersom föreläsaren blev sjuk) sen har vi lyssnat på matematikföreläsning i över 3 timmar. Först 45 min sen lunch och sen 2.45 till. Ja och efter de var man rätt trött. Skönt att dagenavslutades ca 40 min tidigare som sagt.

Nu blir det mat och en alvedon och sen ska ner till Tibble och kolla på våran senaste match på DVD sen ska jag hem och kracha i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0