Lillkusinen på besök

Igår fick jag besök på jobbet av lillkusinen från Ängelholm. Då resten av de som kommit upp till Stockholm var inne i stan och kollade i affärer så kom lillkusinen till mitt jobb och hälsade på en stund. Kom förbi lagom till vi skulle äta och samlingen innan lunch har jag då aldrig sett barnen så tysta, hehe. Visst de var bara 8 st (plus matvärden) men ändå. Efter maten satte hon sig i soffan och det tog inte så lång tid innan hon fick frågan om hon kunde läsa för ett av barnen, efter någon minut var det knäppt tyst och hon hade en liten i knät och 2 st uppkruna i soffan brevid sig och hon klarade den vilan super bra. När hon läst klart för de kom den andra vilan och frågade om hon inte kunde läsa för de också och ja visst. Efter hon fått "jobba" lite så var det Hanna och 9 st barn runt ena bordet som satt och degade med nya trolldegen. En härlig syn! =) 

Lillkusinen som dock bara är 11 år blev genast poppulär bland barnen och de var så snälla mot henne och hon skötte sig jätte bra och snäll mot barnen med. Det är roligt att se hur barnen funderade, för ja hon är ju inte barn som de men hon är ju inte vuxen heller....  Kl 13.00 slutade jag och jag och lillkusinen traska hem till Ellagård för att låna den lilla röda. Blev lite inhandling av ägg och socker och sen hem och baka. 

                                     

Bakade en kladdekaka som vi fikade med idag när faster och familj kom på besök. tack så mycket för fina dukarna och handduken och skålarna. Passar perfekt till jul så får jag lite juligt hemma också =)  


Hade en jätte trevlig dag med lillkusinen och du är välkommen tillbaka när du vill och så klart de andra ängelholmarna också ;) Så trevligt när ni kom förbi idag och igår trevligt middag hos mamma och pappa. Ikväll blir det musikal som gäller och middag i stan innan de.

 


Kommentarer
Postat av: Ulrika Jyrinki

Hej Lena!

så oerhört gulligt du har skrivit om Hanna och vilka fina bilder! Det var jättekul att läsa om er dag tillsammans - det tyckte både jag och Hanna!Tack för att vi fick komma och hälsa på och för att du tog så fin hand om Hanna!

Jag tycker att det är så jättekul att vi träffas lite då och då och hoppas att du kommer ner till Skåne lie oftare.

Vår helg i Sthlm och hos er var super och den lever vi länge på.

Kramar från faster!

2009-11-02 @ 21:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0