Fick rosa papper

Matchen skulle starta 16.15 och när klockan var 16.02 var det bara 8 st ombytta tjejer som värmde upp och det som var det som var mest konstigt var väl att alla hade vita Täbylinnen på sig! 16.03 kom det in 3 tjejer och började lite smått värma upp, men men klockan var 16.10 så var de 5 spelare och 1 coach från motståndarna där. Det u20 lag vi ställde upp med idag var 3 damlagspelare och 2 U20 spelare och 3 st från mitt gäng födda 94. Ja så inget direkt sammansvettsat lag om man yttrycker sig så. Visst U20 spelarna tränar ju med oss men ändå. Att de inte spelat så mycket ihop var däremot ingen som lyste igenom matchen, de gjorde de jätte bra. De äldre tog hand om de yngre och de yngre lyssnade verkligen på de äldre. (De äldre spec. damlagspelare och de yngre är 94orna) Jag blev imponerad äver vilken laganda de lyckades få ihop på så kort tid.

Jätte nyttigt för mina tjejer att få vara med på dessa matcher för de går framförallt fortare och är inte lika lätt att göra saker som det är i deras serie. Sen nyttigt för de andra att få ta ett helt annat ansvar i dessa matcher än vad de har på dammatcherna.

Matchen igår däremot är jag inte så glad över....

Vi startar bra 21-17 i första och 16-19 i andra så 1 upp i halvlek. Sen började ja ja vet inte alls...vi spelade så illa, vi spelade inte längre som ett lag utan och så gjorde vi det så svårt för oss själva.. Vi förlorar tredje med 11-24 och sista med 11-18 och totalt 59-78.

Hr inge mer kommentarer än att vi inte är så dåliga men när ska vi kunna bevisa för coach, för våra fans, för klubben och inte minst för oss själva att vi kan spela bra basket i en hel match!

Min egen instats är jag inte alls nöjd med. Som vår ass.coach sa idag, du gjorde det alldeles för svårt för dig själv. Skrapade ihop 10 p (varav 8 i första halvlek) 6 returer (5 i andra halvlek) men har för många T.O (5 st). VAr så himla missnöjd över min egen insatts igår.

Men nu är det bara att BRYTA IHOP OCH KOMMA IGEN!
fick ju vara med om ett rosa papper idag ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0