En vinst en förlust blev det idag...

När kom ner till tibble spelade pojkar 94 matchen innan tjejernas match och den var stundtals bra men inte så jätte välspelad. Men det var tydkligen två av sveriges 6 bästa lag som möttes så det var tufft och den svängde ett par gånger. Det som inte svängde var tiden och det var försenat och drog ut på tiden... Segt speciellt eftersom jag skulle iväg på match själv. Hade verkligen inte räknat med att skulle bli så tight med tid som det blev.
Matchen då?
Ja vi började inte bra och tjejerna verka ha blivit lite skrämda av att de såg så bra ut när de kom in i hallen. Första perioden spelade vi verkligen inte vårt spel och det som fick godkännt var försvaret och det kan vi tacka för att vi inte ligger under med mera. Men finns en liten hake med de man måste ju göra mål också. Spelade inte som ett lag utan mycket 1-5. I halvlek står det 23-23 och de har börjat rycka upp sig och spela mera som ett lag. Pratar om att börja matchen från början nu och två nya perioder kvar och 0-0. Detta funkar bra och vi gör en helt godkänd tredje period och i sista rycker vi lite och lyckas vinna matchen med 55-43. Jag måste sett lite oengagerad ut i slutet av matchen då jag satt och messa när de är 4 min kvar och vi leder med ett par poäng. Anledningen var att jag hade samling med några i tibble och skulle inte hinna dit.
Så ännu en seger för tjejerna, de är verkligen ett skönt gäng!

Bara hem och vända och så på väg till Lidingö för att spela dammatch. Fick äta maten i bilen och när kom fram till hallen hade jag sån huvudvärk, tog en pilla och mådde lite bättre. Men tror var lite stressad över att tjejernas match vart så sen.
 
Våran match då?
Ja vi inleder på sämsta tänkbara sätt och första halvlek vill jag inte tala om eller egentligen första perioden. Vi släpper de alldeles för lätt och vägar inte i anfall. Men varför sitta och tänka på det som inte var bra. Vi ligger under med ca 20-25 p efter 2 perioder. I halvlek snacka vi om vad vi skulle göra och i andra halvlek går vi in på plan som ett helt annat lag. Vi kliver upp och börjar prata i försvar och i anfallet så spelar vi runt och spelar som vi kan. Vi måste vunnit andra halvlek då vi ändå tar igen så det bara blir 72-60 till Lidingö. Men frågan är väl när vi ska inse att vi måste höja upp tempot från början och inte låta de ta en 20 poängsledning till halvlek, det är så tungt att ta igen.

Egen utvärdering!
Jag inleder med att dra en shit faul och blir så förbannad! Verkligen inte nöjd med min första period. Tvekar när får bollen och spelar mesigt försvar. Är ganska nöjd med andra perioden men mest nöjd att jag lyckas rycka upp mig i halvlek och sen lossna det lite. Så är väl kanske nöjd med 3/4 perioder... 
Blev utnämnd till matchens lirare i Täby och fick en chokladask och klart man blev lite glad då. Men är verkligen inte nöjd med min start. Ingen aning om statistik för fanns ingen nyss... men blev då inte 12 returer idag!  

Bara att bryta ihop och komma igen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0