Överkörd av tåget

Ja ungefär så känner jag mig nu. Min armbåge kommer vara lagom blå och fin imorgon och min ena vad me kan jag tänka mig. Åkte i golvet ett par gånger och när man inte riktigt har balansen så blev det iaf två riktiga smällar rakt ner i golvet, men det är väl smällar man får ta.

Matchen startar i ett bra tempo och det är lite jämt i början men de gör ett ryck, står 20-28 efter första perioden. Andra perioden så blir det stillastående för oss och vi stressar allt för mycket och slänger bort bollar... 6-17 till Alvik. Helt plötsligt ligger vi under med 19 poäng...I halvlek talar vi om att sätta som mål att ta igen ner till 10 p istället för att se att vi ska ta alla 19 på en gång. Men istället så är det 26 poängs ledning för de inför sista perioden. Hur gick de till? Ja sista vinner vi iaf med 19-13 och vi spelar riktigt bra basket och pratar i försvaret och ja då spelade vi bra och det är det vi får ta med oss till nästa match.

Visst saknade vi spelare som betyder idag men tycker ändå att vi 8 som spelade gör en helt ok insatts. Att det blev 20 poäng och rinner iväg så blev lite mycket men vi höll iaf ihop de och vinner sista perioden och tappa inte iväg det till 35 ner.

Om jag tänker på min egen känsla efter matchen, mer än att jag känner mig överkörd av tåget så är jag ändå lite glad. Nöjd kan jag väl inte vara eftersom vi inte vann, men inte jätte missnöjd heller. Satte 8/10 straffkast =) 5/10 2:or, 1/3 3:or och tog 5 returer (2 def+3 off) men kunde nog plockat lite till. (sen hade jag lite för många t.o
Men matchens skytt var KATTA hon hade ett grymt sänk en period och satte totalt 5/6 3:or.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0