Hairspray

Igår var mamma, pappa, faster, fasters man och två av deras tre barn och så jag då och tittade på musikalen Hairspray på Chinateatern. Först träffades vi igen, de var ju och fikade hos mig på f.m. Att hitta ett bord inne i stan till 7 personer vid den 17.30-18.00 tiden som dessutom låg på vägen till teatern och där alla hittade nått att äta var med facit i hand inte det lättaste. Men vi kom tillslut till en restaurang som när jag var 18 var en nattklubb där vi brukade gå. Men det såg inte ut som det gjorde nu kan jag avslöja, men skulle helt klart vara ett besök igen för en middag. Middagen blev lyckad och det var nu bara kort promenad till det skulle börja. 

Musikalen var jätte bra, dansarna var grymma en av tjejerna var bara 14 år men sååå bra. Men det som tog över mina upplevelser lite gran var den rollen Rolf Lassgård hade. Han spelade mamma och att han både kunde dansa och sjunga hade jag ingen aning om. Han gjorde det såååå bra och jag skrattade så åt hans rollfigur. Morgan Alling (tror han heter så?) var också en av mina favoriter och hört att han sätter upp en egen pjäs med massa olika rollfigurer i och den skulle jag verkligen vilja se. 

Hitta ett klipp från Hairspray på Chinateatern 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0