Väck inte den (nalle)björn som sover!

Haft en bra dag ute i solen och blåsten. Nu mera så lever jag i mina nya flipflop på jobbet ute, jag vägrar att få vita fötter för att gå i skor så jag lever i mina flipflop och jag älskar det! Efter mellis idag hade vi "löpartävling" och en del barn vart riktigt trötta. En vart så trött så han somnade i knät på mig.... Nej men det var nog mycket idag av vissa anledningar och på f.m så hade vi varit nere vid sjön och letat efter kul saker i vattnet. Några knoddar hittade fågelägg och efter de så gick vi därifrån för att låta mamma fågel komma tillbaka.


Men att väcka en liten knodd som är så trött så han somnar i knät på mig är inte det lättaste, det liksom skär lite i hjärtat. Men samtidigt så vet vi att de inte ska sova under dagen för då kommer de inte i säng på kvällen. (Även om vi inte tar nattningen, men vi blir inte så poppis bland föräldrarna...) Så han satt och kröp längre och längre upp i knät på mig och jag försökte prata med honom men tillslut somna han och han sov i 5-10 min stackarn och jag pratade med honom hela tiden. Efter sin lilla power nap så blev han lite piggare igen men det var emot att väcka upp honom för det såg så underbart skönt ut och vet hur underbart skönt det är att sova när man är så där trött som han var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0