Jobbar på förskolan inte på sjukhus!

Vi var inne på f.m barnen hade olika aktiviteter, jag hade hand om lekhallen och där gjorde de allt möjligt allt från att springa med ärtpåsar till att krypa under stolar. Efter maten skulle alla barn ut! På med overaller och galonisar eftersom det är tok geggigt på gården och snön smälter... Då KO var på rast och chefen slutar tidigt idag var jag själv med barnen och de var jätte jobbiga, jag skulle för första gången sen jag börja jobba vilja skjuta barnen. Kan också bero på att jag var lite halvt på humör från gårdagens match... Annars brukar det vara helt underbart att komma till jobbet då man kan släppa allt för man kan inte vara sur på barnen. Jag "hotade" med att klä på mig och gå ut och ingen skulle då få hjälp, de blev snälla och tysta. Behövde knappt hjälpa någon ändå, de kan ju klä på sig helt själva. Våra barn är bäst!!! Ja nästan jämt ;) 

Bestämde mig för att gå en promenad på rasten för att komma ut i solen och få lite frisk luft eftersom jag annars inte skulle få de. Var jätte skönt och tror ska försöka hinna med detta någon mer gång. Kände inte för att sitta i personalrummet och jag behövde få rensa tankarna.

Eftermiddagen flöt på och med det närmade sig också föreläsningen som vi skulle gå på kvällen. På kvällen var det hygienföreläsning. Ja det första jag tänkte på var när vi kom på parkeringen var, oj va detta verkligen ser ut som personal från förskolan... Det är ått visst med de och att sen 80% var 50+ gjorde ju inte saken svårare. Nu menar jag detta inte som något negativt men det skulle helt klart behövas lite ungt folk också. I pausen så träffade jag min gamla föreståndare som jag hade när jag var liten på dagis (hette faktiskt dagis på min tid). Föreläsningen då, ja jag kan kortfattat beskriva den med 6 ord, Jag jobbar på förskolan inte på sjukhus! Som någon sa i slutet, vi är experter på barn och du (föreläsaren) är expert på hygien. Sen gäller det för alla att kunna mötas där på vägen någonstans. För det får ju faktiskt inte gå till överdrift även det där med hygien.


Kommentarer
Postat av: Kråkan

Mycket smart sagt där Lena, med att ni måste mötas. Det gör mig glad att du verkar ha sån koll på saker och ting och kan reflektera i stället för att bara ta emot nåt som kanske inte är helt rätt. Bra jobbat!

2009-03-31 @ 00:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0