Våren snart här =)

Solen skiner och snön smälter bort, ja så var det idag i alla fall och då är det inte helt fel att jobba på en förskola där man har chansen att vara ute i solen. Jag och säkert barnen lika mycket väntar på våren då man slipper overall eller täckisar och bara kan ta på sig en flees eller jacka och gå ut. Längtar redan så mycket till sommaren och kunna vara ute hela dagarna och bara vara. Men än så länge ett tag dit och nu njuter man de dagar de är som det var på förmiddagen. Solen sken och det blåste inte.

Vi var på "bio" idag innan lunch och när vi kom ut så sken solen så underbart. Vi hade en trevlig promenad hem i vårsolen alla barn och jag hade sällskap av två killar. Inte helt fel, för det är ju inte varje dag man har två söta och trevliga killar i handen på väg hem. Sen att killarna är 4 år gör kanske hela promenaden bara charmig och inget annat. Deras samtalsämnen skiftar verkligen från A till Ö.

En underbar kommentar jag fick häromdagen. Jag sitter på en bänk och han hänger på mina ben och jag säger, åhh jag fick en kram va snäll du är. Han säger nej det var ingen kram jag bara hänger här och sedan gör han om det några gånger till. Nej det var ingen kram han bara hängde lite, ibland är de riktiga charmtroll.



Imorgon är det matchdag och då är detta jobb perfekt. Får massa underbara kommentaren hela dagarn = man blir glad (tar en dag då barnen är på bra humör), frukt på morgonen, god och bra mat till lunch, massa frisk luft och mellanmål ja bra uppladdning helt enkelt!!!
 

Kommentarer
Postat av: Annies Fotoblogg

Det är verkligen härligt att våren börjar komma. Idag var det underbart. Härligt att vara ute :)

2009-03-18 @ 23:25:49
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0