Kalle Anka satt på en planka

Så var man tillbaka till verkligheten på förskolan. Ja så trodde jag i alla fall, vi var inte mer än 15 barn idag heller så fick en mjukstart efter sportlovet. Barnen som varit lediga berättade vad de hittat på och ja det är kul att höra de berätta ibland. De har varit och åkt skidor men det viktigaste var ju att de träffat någon figur (säkert en maskot i skidbacken) eller som när en femåring kommer tillbaka efter 3 veckor i Afrika och berättar att hon träffat Vargen och Lilleskutt och Vargen ville ha honungen. Men såg du några vilda djur då? Ja jag såg Vargen hahahha

Idag har jag större eftermiddagen gått och nynnat på en låt eftersom barnen sprang som tokar och sjöng den när jag kom från rasten. Jag kan säga att jag höll på att bli knäpp, för låter sätter sig verkligen på huvudet och nu är den fast i mitt huvud.

Kalle Anka satt på en planka
ropade så här
Mamma, mamma se så liten jag är. 
 
Kalle Anka satt på en planka
ropade så här
Pappa, pappa se så stor jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0