Heldag med mamma

Jag och mamma har verkligen haft en heldag idag. Vi började att åka till IKEA i Barkaby och gå runt där och titta. Vi eller jag letade efter allt som kan vara intressant i mitt nya hem. Var på spaning efter bla soffa, bestick, tallrikar, matta, tvbänk ja och annat kul. Vi hittade lite kul så nu ska jag göra upp en budget hahah så duktig känner jag mig då.

Blev lite lunch och sedan gick vi in och strosade runt på Barkaby handelsplats, hittade en Mio utanför också.

Fast eftersom vi inte blivit så många kronor fattigare och inte så mycket klokare så åkte vi vidare hemmåt men först in på Centrum och in på Stalands möbler (tror den heter så) och där har jag nog hittat min kärlek. En grå soffa och den är stor och man kan gosa i den och den är med divan eller vad det heter så fint. Jag hoppas nu bara att den får plats i lägenheten och att den inte tar upp hela rummet, men det tror jag ej. Blir att mäta när vi nu kan göra de, hoppas snart.

Kom inte hem så mycket fattigare, några 100-lappar men då hittade jag ju ett par skor som jag så länge velat ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0