Storhandlat och nu storkok på G

Så har man kommit hem från första riktiga egna storhandlingen. Ja jo har ju veckohandlat innan men denna gången var det basförådet som skulle byggas upp och vips så rinner kronorna iväg, men det är ju inte så att jag ska köpa sånt här varje vecka inte ens varje månad... Det blev bland annat socker, ris, bulgur, storpack tortelini (sååå gott), kakao, vaniljsocker, mjöl mm och JO Susan man måste ha mjöl hemma!!!

Ikväll blir det att göra lite storkok och slänga in i frysen så det bara är att värma på sen. Inga lappar så blir väl en överaskning när plockar fram det sen en dag. Ska börja med att göra en supersmarrig och enkel korvgryta med pasta. Sen innan kvällen är slut ska jag hunnit med att grädda och göra en daimtårta. Det är mormors gamla recept och godare tårta får man leta efter. Ja jo det skulle vara mormors kladdekaka då, men det är ju ingen tårta. Psst! Glöm inte uttala E i kladdekaka ;)

Nu på med radion och in i köket.

Juste ja varit duktig och bokat tvätttid till imorgon när jag slutar tidigt, så blir att sortera tvätt efter jobbet imorgon.

Kommentarer
Postat av: susan

Är du säker på det? =)

Jag har klarat mig bra utan i 4 år...

2009-06-30 @ 10:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0