Skåne

Skåne är ett underbart landskap, där finns inte bara trevliga miljöer och härlig luft och en massa vind utan en massa trevliga människor också. Har släkt som bor där på lite olika håll och i helgen var det Trelleborg som stod på kartan och storebror skulle besökas.

Haft en jätte bra helg. Kom ner i fredagskväll efter att ha åkt bil i 8 timmars regn, inte så kul men jag var visserligen fast i en bok så jag klagade inte så mycket. Kom ner och blev bjuden på en spännande dricka, som jag inte druckit förut den var god. Sen var det läggdags och det blev en bra plats tillslut och jag slapp riskera att sova på golvet efter halva natten.

Lördagen fick jag chansen att sova ut på och det behövdes och var skönt. Höll på att glömma att GRATTA mamma min men jag kom i alla fall på det först i familjen! Efter frukost åkte vi till mormor (Malmö kyrkogård) och besökte henne, alltid en viss obehaglig känsla att besöka henne innan sen gör vi fint och man går därifrån ganska glad ändå.

Efter hemkommet besök från Malmö så blev det tårta och mamma fick sina paket ja alla utom de någon viss (pappa) hade glömt i bokhyllan... Lagom efter tårta och bullar kom Linas familj och det var nu dags att fira Magnus 30 år. Det blev paketöppning och jätte god mat och god tårta igen (men nu hemmagjord). Kvällen blev inte jätte sen men kom i säng efter midnatt någon gång och då var jag bara tvungen att läsa klart min bok.

Fick sova ut lite på söndagen också till min stora glädje. Efter en promenad i värmen (20 grader) och blåsten så var det dags att sätta sig i bilen och åka hem. Åkte förbi farmor och farfar som ligger i Landskrona (kyrkgård) sen var det hemfärd som gällde. Resan hem var seg seg seg.

Men nu skönt att vara hemma i Täby igen!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Nu får vi ta fram Geografiboken. Karlskrona ligger i Blekinge, Det borde du veta. Din farmor och farfar ligger begravda i Landskrina som ligger mellan Malmö och Helsingborg i Landskapet Skåne.

Skäms på Dig

Pappa

2009-06-15 @ 10:48:32
Postat av: Lena

jag slant väl på tangenterna, men har nu rättat till det och vad jag vet så ligger de i Landskrona och inte i Landskrina ;)

2009-06-15 @ 21:58:41
URL: http://lenizkleniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0