Tankar efter Järva borta!

Så var man hemma igen efter matchen mot BK Järva - Täby. Vi torskade med 73-65 och vet egentligen inte va jag ska skriva om matchen. Men vi torskar 3 av 4 perioder, går upp i ledning med 4 min kvar och de bombar i två 3or på oss och vi torskar sedan matchen. Vi låg under från typ första början och ja jag har inget mer att säga om matchen, jag är helt tom och helt j*vla slut.

Istället tänker jag skriva ner lite som rör sig i mitt huvud.

Jag jobbade till 16.30 promenerade hem och slängde i mig lite mat och packa väskan för att sedan samlas i Tibble 17.40. Åkte till hallen och var där och hann lagom byta om och höra lite musik innan coach kom in och snacka. Hade en bra känsla innan matchen men ändå inte samma känsla som jag brukar ha. Den där lite nervösa känslan jag brukar ha fanns inte där. Vet inte om det var på gott eller på ont. Vi hade lång uppvärmning planen var tom länge, den där nervösa känslan kom inte då heller. Jag lyssna på mina favvolåtar under uppvärmningen och klart att jag har några "måste" när gäller låtar.

Fick se lite folk i hallen som gjorde mig glad och lite extra taggad. Inte så ofta konstapel är och kollar och hon får mig glad.

Matchen startar och där slutar typ mina minnen eller kan ju säga saker om matchen men varför älta saker jag inte vill älta. Jag hatar och förlora och jag ja jag hatar det helt enkelt. Efter denna förlust kände jag en tomhet, jag missa sjukt med straffkast det var såååå dåligt. Så dålig på straffkast brukar jag inte vara, va hände där liksom blir så arg och besviken på en sån skit sak. Straffkast ska jag typ skjuta 90 % på eller åtminstone 80 % det gjorde jag inte idag.
Efter matchen kändes det som att allt slit var i onödan.... ja vafan vill inte alla eller vad det nu var så.... Sa till mamma och pappa när vi nästan var hemma. Har ni märkt att jag inte är sur eller arg. Nästan chockad över mig själv?! Men kanske är jag inte så djupt besviken över min egen insatts utan egentligen ganska nöjd förutom straffarna då.

Ingen aning om vad jag gjorde i poängväg, men vet att det borde kunnat vara en hel del mer om jag lagt i mina straffar, FAN!!! Det är inte poängen som räknas och därför skiter jag egentligen vad jag gjorde för jag vet att jag slet och fick lite utdelning för de iaf. Tror jag spelade hela sista och vet att jag lackade rejält en gång och drog en faul ryggen på en tjej mycket för jag var arg. Skulle hoppa på returen och hon stod framför mig och jag hoppa och slog till bollen ovanför henne, när domaren blåste faul sa jag ingenting, visste så väl att det var faul. Men ibland måste man få lacka! 

Nu ny träning imorgon och lediga på fredag, lördag och söndag och det ska bli ganska skönt och sen träning måndag och tisdag och nästa onsdag åker vi till Eskilstuna på match. Nya tag då och då ska straffarna i!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0