Täby Basket Cup dag 3

Så var cupen över eller inte över men spelmässigt för våran del. Vi spelade sista matcherna idag och vi förlorade båda =(
Samling 08.00 i Bergtorp för jag trodde att det var match 8.00 så jag tänkte då är de lika bra att de är där i tid. Vi tackar hallchefen för att han inte hade bil utan därför kom till 8.00 och inte till 8.30 då hallen senast skulle vara öppen. Första blev det förlust med en hmm kommer inte ihåg men det rann iväg lite men spec den första perioden så spelade de riktigt j*kla bra tappa i mitten perioderna 2 o 3 och rycker upp sig i period 4 igen.

Nu match kl 16.00 i Tibble CC. Tjejerna var nog lite nervösa över att spela i CC och det var ju ändå publik som satt och kollade. Denna match blev det förlust med 4 eller 6 poäng och det känns som för få vill. Det är lite för stillastående men när de är nära på att komma ikapp i slutet så vill inte bollarna rinna i och avsluten blir lite stressade.

Trots dessa förluster så har tjejerna över lag höjt sitt spel det är kul att se hur tjejerna har utvecklats ändå på så kort tid. Ser jag över hur mycket de har lyft sitt spel från förra året då jag träffade de för första gången blir man ju bara glad.

Har även hunnit med att se U18 spela semifinalen mot Skuru och det vann ganska enkelt skulle jag säga. Semifinalen efteråt var däremot mycket mer spännande och det var först i slutsekunderna som det avgjordes. Fick även se en lika jämn match lite senare på kvällen då jag skulle hänga med Toker i Näsbydal. Hjälpte henne att sitta sek det var en redan där men jag erbjöd mig lite snällt eftersom jag ändå skulle vara där. Efter den matchen blev det träning och det var mycket 3-3 och 3-3-3 spel =)

Imorgon väntar återigen en dag i Tibble, ska bla sitta sek i F93 och  F94 finalerna men det går nog bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0