Täby Basket Cup dag 1

Första matchen kl 11.00 och samling 10.00 i Skarpäng. Jag var där lite tidigare kom väl strax efter halv kanske, fick se lite av en av Täbys P-96 matcher som de vann. Växla några ord men coachen och nej jag ska inte spela utan coachar också. Länge sen jag spelade TBC (Täby Basket Cup) själv men detta blir femte året jag cochar tror jag. Tre år med F-88 och nu andra året med F-94. 

Första matchen behöver vi inta prata om, tjejerna hade verkligen inte vaknat i första halvlek och spelade mindre bra (det var en jätte snäll version). Frågade tjejerna i halvlek om jag skulle vara ärlig eller vara snäll mot de, de svarade var ärlig och jag sa att just nu så ..... de. I tredje lackar en av tjejerna och det verkar som de andra hängde med lite nu för ny rycker de upp sig lite och fixar till scoren lite. Vi log som mest under med 20 p och matchen slutar 36-23 till Solna 2. 

Efter en hel del hallhäng så var det dags för match två för dagen. Motståndet var nu Sigtuna och vi visste att de var rätt långa sedan vi mött de i Lions förra året. Denna match är de helt klart mycket mera med och spelar stundtals riktigt bra. De visar nu att de kan och jag hoppas för deras skull att poängen faller rätt för tjejerna så de går vidare till A slutspelsserie. De skulle vara vara värda de efter första delen av säsongen och skulle vara synd om de missar de bara för de gör en skit match på morgonen. Men tyvärr är det så det är i cup, men jag håller tummarna för att poängen går åt vårt håll. 

Lite bilder tagna innan andra matchen. 

1.  2.  3.  
4.  5.

1. Rebecca har trasslat in sig i nätet
2. Jojjo får för första och sista gången ner Rebecca
3. Någon vill inte vara med på kort och Carro inspekterar sina fötter...
4. Focuserade tjejer
5. Undrar om det finns någ i sidan av skon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0