Sov länge men hunnit med massor

Gick som sagt upp ganska sent idag och mamma hämtade mig och vi var på en lägenhetsvisning som var ganska intressant. Pappa ska försöka få kontakt med banken imorgon och så har han lovat att gå dit och kolla imorgon när de också har visning. Jag har möte då så kan inte kolla med honom. Ska bli spännande att se denna utveckling....

Jag lämnade av mamma och åkte ut till Tensta för att kolla på Tensta-Ockelbo. Nää inte bara därför men Okla var där så skulle träffa henne lite och så var ju Lisa där och spelade i Ockelbo. Matchen var ingen höjdare alls, Ockelbo förlorade men inget av lagen spelade bra. Jag missade första 8 min och när jag kom stod det 12-12 sen drog Tensta, men Ockelbo hade tydligen spelat riktigt bra första 5 min och lett med 2-9 va hände sen??? Som sagt varken Tensta eller Ockelbo spelade bra. När vi mötte Ockelbo var de betydligt bättre och jag undrar lite vad som hänt med Ockelbo idag, för de var inte bra idag. Trist men hoppas att det vänder för de och att de går bättre för de i de senare matcherna. Sen har jag andra synpunkter kring matchen som jag inte tänker dra här.... beteende på och utanför planen och vissa konstiga beslut. Säger bara 3 fauls är ingen fara låt den som är bra spela, de låg ju för 17 under med 25p. De skulle inte kunna gå om hon inte var inne på plan ändå....

När vi sedan väntade på att prata med Lisa efter matchen gick jag bort till lilla kiosken och köpte festis och där stod domaren som dömt och han började snacka. Han hade lite mer koll än jag trodde, heheh. Han hade dömt oss mot förlusten mot Blacke, att han kommer ihåg sånt. 

Från Tensta körde vi till Centralen där jag och Okla satt och fikade och pratade om dittan och dattan. Om allt går i lås nu så kommer jag snart och hälsar på Okla i Linköping en helg och det är snart och det ska bli riktigt kul. 

Planer smids också redan för en Stockholms helg, tror det blir jag som får stå för boendet då. Men det är tre olika serier som ska klaffas till att vara en spelfri helg. Ja eller om vi har hemmamatch på lördagen kanske det ändå funkar, men nu är bollen i rullning i alla fall och det är kul. 


Okla på fik på Centralen

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0