Kick off

Igår var jag på stor kick off mellan de två olika företgen som slogs ihop efter nyår. Jag har ju aldrig varit anställd inom Västra Täby Förskolor men känner mig ändå som det är där man är, kanske är för jag börjat jobba på en förskola som tillhörde de innan. Men nu är det ju inte de längre som driver förskolorna utan Inspira förskolor och skolor. Så igår var vi på Kick off på munchen bryggeriet och det var verkligen jätte trevligt.

Det hela började med en fördrink (nått bubbligt) och ja det drack jag faktiskt, typ första gången jag dricker alkohol innan match. Men va sjutton gör ett glas bubblel när inte ens klockan var 19 liksom. Men annars är det lite ganska mycket emot mina principer att dricka alkohol innan match, skulle bara inte göra de. Jag och 4 kollegor till (två från min avdelning) satt vid bord 12 och vi satt även med en till förskola från Täby och sedan från förskolor från Sollentuna. Till våran stora glädje låg det vid varje plats ett lysrör. (se bilden)
Det serverades en jätte god trerättersmiddag.

Förrätt - någon lax på en bit bröd (åt faktiskt lite lax)
Huvudrätt - Lamfile nått med rotfrukter och en sås (jättegott)
Efterrätt - Någon slags äppelpaj med kanderade nötter

Till detta serverades  vitt vin till förrätten och sedan rött vin. Jag drack alkoholfritt vin och det vita var riktigt gott, det röda smakade lite för mycket svartvinbärssaft fast lite strävare bara.

Under kvällen bjöds det på en hel del tal och en hel del sång och annan underhållning. Stundtals skratta jag nästan så tårarna rann och jag insåg att jag trivs riktigt bra på min nya arbetsplats. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0