Blackeberg - Täby

En helt annan känsla hade jag inför denna match, den här känslan som jag hade idag vill jag hitta tillbaka till på onsdag. Jag kände mig lugn och kände fan va kul det ska bli att spela, fast samtidigt kände jag ingen press, varken från mig själv eller från någon annan. Jag kände bara ett lugn och jag vet att förra gången i Vällingbyhallen gick det riktigt bra för mig och jag hade en bra känsla i kroppen. 
Snacket jag hade med coach på torsdagen tror jag ändå på ett sätt lugnade ner mig lite eller egentligen var det bara skönt att få ventilera lite tankar. 

Matchen började med uppkast och sedan fick jag äran att göra de 5 första poängen. Vänta nu Kråkan hur många skulle jag göra för dig? 5 var det inte så och en and one, som jag startade ju ;) Först en vänster layup tror jag tom la i bollen med vänster det händer ju inte allt för ofta och fick And one och den satt. Sen resten av matchen flöt mest på även om bollen inte alltid ville gå i. Helt ärligt har jag ingen aning om vad jag gjorde, blir lite kul imorgon och se. Jag var nöjd med min match efter matchen och det är kul. 

Annars så inledde vi matchen bra och hade riktigt bra fart i första perioden, andra perioden hittar Blacke mera i sin zoon och vi blir lite mera stillastående. I halvlek leder vi med 30-20. I tredje perioden vet jag inte vad vi gör, jo spelar riktigt illa. I anfall är vi stillastående och i försvar är vi rundstolpar, vi förlorar tredje med 22-6 (pinsamt) så dåliga är vi inte. Mellan tredje och fjärde säger coach ett par väl varda ord och om att höra hans besvikelse fick iaf mig att bevisa nu j*vlar ska vi in och kriga och vända detta. När vi kommer in på plan i fjärde är det som ett ntt lag kommer in på plan och ska bevisa att detta ska inte rinna oss ur händerna. Vi sliter och krigar och spelar bra basket. Vi går om och vinner matchen med ett par poäng. Kommer inte ihåg siffrorna och matchen är inte uppe på nätet ännu. Vinsten är en riktig lagseger och i sista perioden är det inte bar en som rycker upp sig utan verkligen hela laget. Bänken var med och måste även ge lite creed till publiken, Täby klacken för deras försvar, att de började låta lite och klappa var ett stort steg i rätt riktning.

Nu två träningar och sen match mot Järva på onsdag, som kanske är en av våra tuffaste motståndare eftersom de också vill upp.

Jag älskar våra nya uppvärmningsjackor!
(bilden är från Västerås borta)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0