ARG, BESVIKEN och trött....

Ja med tre korta ord kan jag sammanfatta onsdagskvällen. Detta handlar nu inte bara om matchen utan om så mycket mera, en sån här sak kan bara inte få hända. Alla har väl rätt och sova utan att känna sig bortglömd, men tack för den. Däremot TUSEN TACK till mamma och pappa som hjälpte mig hem vad skulle jag gjort utan er? ♥

Men för att skriva nått om matchen. Vi kom till Eskilstuna ca 50 min innan matchstart men kan inte skyll på de att vi var sena till match att vi lira så illa i början. Allt handlar om inställningen vi har innan matchen! 
Egentligen har jag inte så mycket att berätta om matchen för just nu är det så mycket annat i mitt huvud som präglar denna resa.

Eskilstuna 016 - Täby Basket 77-72 (17-17, 16-24, 20-16, 24-15) Kanske säger siffrorna lite hur matchen var. Vi började inte bra och kanske därför det står lika, men rycker upp oss lite men slarvar för mycket i försvar. Vi kan tacka de för att de inte fångar många av sina passar på breaken och springer i fler poäng mot oss i början. Inför andra perioden leder vi med 8 poäng men har efter tredje tappat ner detta till 4 poäng. Vi leder matchen till slutet av sista perioden då går Eskilstuna om och vinner matchen. Vi kan inte skylla på att vi inte orkade att de skulle ha mera kraft i benen än oss, vi hade helt enkelt fel inställning från början av matchen.

Efter matchen var det mycket känslor som jag gick igenom på bussen. För att ta fram nått possitivt med de hela så missade jag bara 1 straffkast (av en del) och det var betydligt bättre än mot Järva senast. Gjorde även mina 7p för Mickan som inte spela pga skada :( och så gjorde jag lite egna poäng, totalt 16p. Det var länge sen jag kände så här och visst var det skönt att få skriva av sig lite på bussen, tack för att ni lyssna på mig, sen att ni har såååå olika perspektiv på det hela gjorde nästan saken bättre faktiskt. Nu vila från basketen i 4 dagar (tor, fre, lör o sön) och det ska bli jätte skönt om jag ska vara helt ärlig. Visserligen har jag 94 match på lördag men det ska bli kul, även om det är bortamatch, de tjejerna har fått mig att tänka basket på ett annat sätt.

Nu laddar vi batterierna och tar nya tag mot Visby borta. Besökt Visby några gånger med då med golfklubbor och nu istället med basketskor, ska bli intressant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0