Skridskor på Rönningesjön

Blev uppplockad av den lilla blåa bilen och vi åkte vidare till Skavlöten. Frågan vi ställde oss var, Vart tog solen vägen? Framme vid Skavlöten så blev det att snöra skridskor för mig och den lille, Maria skyllde på att hon inte hittade sina skridskor (sanningen är nog att hon gillar inte att åka skridskor). Den lille tog ett par stapplande steg på isen för första gången, men det är bara att stå på fötterna skridskorna igen och nya försök. Efter ett tag gicvk det riktigt bra och efter 1 timme så gick det ännu bättre. När vi satt och fika med varm choklad och lite lunch så kommer det en man i badbyxor gående, han var på väg att bada. Burr Burr säger jag bara och ja han fick uppmärksamhet av en hel del människor kan jag berätta.



Tog en runda på sjön men det blev inte runt hela sjön, nää var lite för knögligt och mina fötter ja de brände under fotsulorna och kanske var inte vädret det roligaste. Lät som jag mest klagade men inte alls, haft ett par underbara timmar tillsammans med Maria och den lille och det var såååå skönt att komma ut och få röra sig i friska luften.

Skavlöten och jag på skridskor
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0