Sluta med flaggan i topp!?

För några veckor sen kunde jag läsa detta på en av mina bästa vänners blogg. 

L: -det sägs ju att man ska lägga av när man ligger på topp. Hur roligt skulle det då vara att säga till dina framtida barnbarn att det sista som hände var att du blev avstängd för spel och detta i ett avslutande kval...nä, fy fasiken alltså! Du vet att det bara finns en sak att göra va? ;)   

När jag läst detta så var beslutet inte så svårt... trodde ja ja, fast kom nästan så längt så jag hade tagit ett beslut. Efter 10 dagars vila eller paus från basketen så saknade jag det mer än jag trodde ändå och tyckte jag det skulle bli kul och såg så fram emot att komma ner och träna igen. Efter tisdagens träning var känslan inte riktigt den samma, men det var ju första träningen för alla på lite över en vecka sen sista kvalmatchen. Kollade på u23 match igår och ingen vidare välspelad match men var ändå lite sugen på att lira. Efter träningen idag så vet jag inte alls vad jag vill eller hur jag känner. Det är så mycket tankar som snurrar i mitt huvud nu så jag kommer nog bli knäpp. En sak är jag så lycklig över då är att jobbet är min frizoon.

Förra året hade jag bestämt mig! När slutsignalen gick så var jag helt övertygad att jag hade spelat min sista match i Tibble CC. Det kom ett brev och fick mig att ändra tankesätt, de trodde på mig och jag kunde ju inte bara ge upp. Det skulle ju på ett sätt vara att svika de som ändå trodde på mig som jag såg de priset som. Årets sista match i år slutade med att jag lämnade planen och kom tillbaka 10 min senare med en trasig vattenflaska och en trasig snuttefilt. Är det så jag vill berätta om min sista match... Nää på ett sätt inte, nu vet jag varken vad jag vill eller hur jag känner åhh jag vet inte alls.

Blir det att dressa igen i höst?


Fotot: Garpilarpen

Kommentarer
Postat av: Stewin

Du behöver inte bestämma Dig nu. Det är långt kvar till nästa säsong. Många förutsättningar kan ändra sig innan dess.

Det är Din motivation i höst som måste avgöra.

2009-04-17 @ 07:41:03
Postat av: maria

Snälla Lena, Varför måste man tala så mycket om den sista matchen? Alla andra matcher då som du gjort under åren.... Såklart du kommer sluta med flaggan i topp om det nu skulle va så att du slutade. Men du verkar alldeles för tveksam, så kör på du...

Stora varma kramen från carpediemdamen ;)

2009-04-17 @ 08:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0