Bilsamtal

Hur kan det komma sig att man kan ha såna bra samtal efter man åkt bil och bara ska gå ut ur bilen och säga hej då? Har funderat över detta innan och tanken slog mig idag igen.

Haft en bra dag idag, efter jobbet så åkte jag till banken och skrev på lite papper. Efter det blev det att åka hem och gå ut med vovven och sedan la jag mig på sängen och somna i 10 min. Gav mig iväg till Solna för att träffa lite lagmedlemmar för att äta mat hos coach. 7 stycken blev vi som åt och hade trevligt som alltid men laget. Efter maten blev det en promenad till Solna hallen för att kolla basket, Solna-Sundsvall. Matchen slutade med Solna seger med 70-61 fast matchen var egentligen aldrig spännande utan det var Solnas match hela tiden.

Efter matchen blev det en liten promenad igen och sedan så åkte vi hem till Täby. Jag fick sällskap av kapten och en gäst, efter att gästen klivit av och sagt hej då skulle vi bara säga hej då men så fastnade jag och kapten i ett samtal. Man börjar prata inser att man kanske ska stänga av motorn och inte låta gå på tomgång (måste tänka på naturen). MEn man kommer alltid fram till bra saker i dessa bilsamtal. Jag och toker har haft en del underbara bilsamtal, ja man vädrar allt och oftast så kommer de efter en situvation som man varit inne i eller nått sånt, ämnet är liksom aktuellt.

Ja vad det är som gör dessa bilsamtal så bra vet jag inte, men de slår liksom inte fel de blir bra liksom och oftast så glömmer man bort tiden. Man vet att man egentligen borde gå men gör det inte för man vill ju prata klart.....

Den lilla röda har fått höra en hel del...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0