Årets första runda

Tror det är rekordtidigt för mig att spela golf. Så här tidigt har jag nog inte spelat innan, förra året var tidigt men då var det 1 maj. (var tvungen att gå bak i bloggen och kolla). Även om det i år blev premiär på lilla banan (9 hålaren) så blev det 18 hål. Jag och Garpen var ute och svinga och som hon sa efter rundan, om det går så här bra nu hur bra kan det inte gå då i sommar???

Ja du Garpen jag kan bara säga att jag tror du kommer komma ner ordentligt i sommar, i början kommer det nog gå fort spec när du har hittat lite känsla för avstond och liknande. Det är det svåraste kanske men kan berätta att varje år så får jag ta mig en funderare hur långt jag slår med alla mina klubbor me. Kanske kan jag också komma ner till mitt mål i sommar men lite hjälp av dig. Eftersom jag redan fått intrycket att du gillar att träna och stå och nöta så kommer jag nog göra dig sällskap och det kommer nog löna sig för mig me. Kom ju fram till de att nu måste jag börja träna för att sänka mig, mohahah.


Ja men hur gick golfen då? Jo men det gick helt ok för att vara första rundan och för att vara 12 april. Vädret var underbart och även om mamma frös så betyder inte det att jag och pappa gör de. Hade jag inte 3 puttat på så många hål hade jag haft betydligt mindre slag. Fast ändå så gjorde jag hela 3 birdies och det har jag nog aldrig gjort på lilla banan innan, 1 första 9e och 2 andra 9e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0