Vart försvann rösten? Jag kan inte prata längre

Helgen har varit bra!
(och jag insåg nyss att detta blir ett långt inlägg....)

Igår hade jag häng med Mickan, vi var ute på Lidingö och kolla på U18 SM match. Täby torska med 9 p mot Solna, men det skulle lika bra kunnat bli en vinst de var inte så långt ifrån egentligen om flera hade kommit upp på den nivån de kunde. Janice var däremot grym i försvar, roliga var att hon hade verkligen domaren på sin sida och det märkte hon själv också, hon spela inte fult inte alls utan smart. Kul att se! 
Saknat dessa baskethäng när vi var i Solnahallen och kolla match och åt på tacobar innan i Centrum. Kanske blir det en favorit i repris på torsdag?! 

Kvällen spenderades på olika håll i Täby, Ica Stop, Eldorade, Grindtorp, Ellagård och så mellanlanda vi hemma hos Mutola innan vi drog vidare till slutstationen Tegel. Hela grejen med att gå ut det är ju nästan innan man kommer verkligen ut. Man gör sig i ordning och tänker efter 17 gånger vad man ska ha på sig och sprayar lite mer hårspray i håret och klagar lite på att det är för nytvättat och inte alls vill göra som jag vill att de ska göra. Självklart blev det en del Singstar och lite dricka innan också. Att Mutola litade på mig att blanda drink var ett stort steg, hahah. Men vadå jag var ju snäll, kråkan sa ja den smakade ju mest som pärondricka ja och då var det ju klart =) 

Vet inte vad som var den största faktorn till att min röst försvunnit nästan helt nu om det var min falska SingStar eller dagens (söndagens) match? Men förmodligen var det en ganska stor blandning av båda två, men en grund på SingStar och lite rasslig redan i veckan. Igår när vi sjöng började jag tappa rösten och senare på kvällen så lät jag som en Kråka, kraxa fram det jag skulle säga. 

Förutom att rösten inte riktigt hängde med så var det en riktigt rolig kväll. Även om jag mer eller mindre fick en lite chock efter 5 min på Tegel och fick mig att behöva ta luft ett tag så var det som sagt en lyckad kväll. Tiden får utvisa allting och jag är ändå nöjd men kvällen trots lilla chocken. Kanske överreagerade först för det vände ganska snabbt men ändå, jag blir knäpp på det här. vad ska jag tro, hur ska jag tro och vad vill jag känna? Finns kanske inga svar, men jag skulle nog ändå behöva ett nu snart.
 
Söndags morgon blev upp tidigt men sedan la jag mig i sängen och sov 2 timmar till och det var underbart, vaknade till vid 12 och ringde till Lia och vi möttes timmen senare och åt lunch i Centrum innan jag hade samling med mina 94 tjejer för att ha match. 

Tjejerna vann matchen med 78-32 tror jag de var. De spelade stundtals bra, men är lite mesiga i försvar. Men det som jag mest var  imponerad över det var att de 7 som spelade gjorde det som ett lag och hade bra sving på bollen och passade runt bollen stundtals mycket bättre än de gjort innan. Kul också att alla i laget gör poäng och det var från 5-19 poäng. Två spelade på över 17 och en på 19 poäng också kul, att det var spridning.
 
Kvällen har sedan spenderats framför datorn och skrivit klart min examination som jag skrev ut för ca 1 timme sen. Nää nu borde jag verkligen sova eftersom klockan igår vid denna tid var 02 och inte 01 eftersom det blev vintertid i natt. 

Sov gott!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0